Stadsbibloteket

Gick upp sent idag, har tagit ledigt hela veckan ifrån jobbet. Det blev att ligga och dra sig i Hästen sängen samtidigt som hushållerskan serverade mig lite räk-mackor och färskpressad apelsin juice. Sedan lirade jag lite på mitt Playstation 3, Fifa 08, tog över Blåvitt och sålde alla deras spelare bara för att känna skadeglädjens sötma.

Tog sedan på mina Dior hi-tops, råa Dior jeans, samt min Burburry trench för en promenad i morgon solen. Kommer snart ut på Avenyn och möts av diverse lågt stående människor. Jag låter höstvinden ta tag i  mitt tjocka mörka hår som min mor gett mig. Kommer på hur mycket jag faktiskt älskar mig själv, annars skulle jag aldrig överleva den här tiden på året.

När jag närmar mig Hardrock där jag för nån månadsen såg till att min klubbs ordförande blev sjukskriven möts jag av en flock av flickor. Alla har kläder som de flesta bara kan drömma om, deras små nätta ansikten ler mot mig. Jag ler inte tillbaka, men så fort de gott förbi mig gör jag det.

Någon minut senare kommer ett helt annat tjejgäng emot mig. De flesta av dussintalet är småfeta, och bär sunkiga kläder. Deras hy påminner om en 70 åring som ägnat hela sitt liv till att röka under fläkten i köket.
Hela fyra stycken av sju i gänget bär blåvitt halsdukar, när det närmar sig mig ser jag hur de viker åt sidan som om jag vore en gud. Visserligen är jag det i deras ögon med, tja det såg lite lustligt ut. Den fulaste av tjejerna med sönderblonderat hår får syn på min ÖIS pinn över Burburry trenchen och småler, jag jag ler ironiskt tillbaka, samtidigt som jag går vidare, räknar sekunderna...
Vänder mig om och ser hur hela högen av blåvitt horor står och glor som paralyserade apor på mig. Skakar på huvudet och går vidare. Halvvägs upp på Avenyn kommer tre killar i nyköpta  Stone Island jackor emot mig. De ser så där tuffa ut som bara en äkta casual kan göra, går med sina gorilla armar åt sidorna och ser ut att väga 150 kg trots att de knappt kommer över 80.

Jag småler åt dessa också, stannar upp och frågar: Var köpte du din jacka den var fin?
Killen skrattar och säger; Du det här är SI det är nog inget för dig!
Hahaha, idioten fattade inte min totala ironi, han var så uppe i sin hybris kring SI att han trodde att han var ensam om att äga en sån där jacka. Varför måste alla dessa Cat C köpa de fulaste SI gör btw? Det finns en hel del plagg som den där italienska designjätten tillverkar som till och med skulle platsa i min garderob, men då får man fan leta utanför GBG;s ställen, ja man får åka till Milano. Själv äger jag säkert mer SI plagg än varenda kille i Wisemen, Gärningsmännen, Supras, UG, BWB, Barbaren, Klanen och allt vad de kallare sig äger tillsammans.


Mitt senaste köp ifrån märket är en grön jacka med lackerat läder. Funderar på om jag skall ta bort märket och sälja det till någon lägre stående individ, så att ha kan tejpa fast det på sin Peak jacka. Jag menar är man expert som jag ser man skillnad på de tunga grejorna och behöver inget märke för att förstå vad italiensk design är för något.

Kommer iaf upp till stadsbiblioteket där jag flyr undan pesten i stan. Tänker att här skall väl inte ens Supras kunna häcka en dag som denna. Sätter mig vid en dator efter ha schasat i väg en kille med mycket hårväxt.
När jag sitter där hör jag plötsligt ett märkligt ljud. Det låter som om någon har sex en halvmeter ifrån mig. Bryr mig inte om det utan fortsätter skicka porrmejl till Håkan Mild.

Men tillslut är ljudet så tilltagande att jag inte kan hålla mig ifrån att vända mig och se vad det är för slags orgie som väntar, kan det vara rena drömmen med en snygg ung biblotikarie tillsammans med en schyst lärarinna?

Jag möts av min största chock för dagen. Tio meter längre bort, sitter en tjej med sönder slitna jeans gränsle över en kille med en blåvitt tröja töjd till sitt yttersta överdragen över en tro det eller ej rosa jacka med päls!
Deras våta hångel drar inte bara till sig min uppmärksamhet, två killar med blåvitt halsdukar dyker upp runt hörnet och börjar även dem att smeka det lilla fnasket som nu skriker ut sin tillfredställelse när den ena killen kliar henne på halsen samtidigt som han låter sin sträva tunga vidröra hennes finniga nacke.

Jag får spy reflexer som påminner om dem jag fick senast jag besökte Milano efter både ett och två glas för mycket. Men jag håller emot, jag måste visa att jag är något över det vanliga, att jag trots denna fruktansvärda syn klarar av att uppföra mig som en man värdig min far.

Istället tar jag tag i min fortfarande kokheta latté, reser mig upp med ett ryck och går med bestämda kliv mot killarna. Jag knäpper upp Burburry rocken så att de klassiska rutiga mönstret syns tydligt, väl framför orgiens skådeplats häller jag det kokheta kaffet över fnaskets hår, och ser det rinna över på killarna som böjt sig ner för att komma åt finnarna på hennes rygg.

Tjejen vaknar upp ur sitt djuriska tillstånd med ett ryck, killarna likaså, de ser varken arga eller upprörda ut, inte heller kåta som de gjorde alldeles nyss. De ser mest rädda och förvånade ut. Jag tar upp en ÖIS klibba ifrån innerfickan och sätter den på bordet framför killarna, ser till att dess klister verkligen tränger så djupt ner i bordet som det kan gå. Är nöjd med min första klibbning någonsin. Har aldrig gjort det förut men nu vet jag vilken känsla av spänning och adrenalin det är att fästa en sån där, kan förstå att Barbaren folket håller på med sånt där.

Går ut ur Bibloteket för en middag på Aveny 1, där jag nu sitter och precis har avnjutit en helt okey måltid, den var inte mer än okey tyvär.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du har läst lite väl mycket Brett Easton Ellis..

gör du en skiftlig parafras?

2007-11-07 @ 23:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0