På söndag Bengan!


IFKare är alltid fula, kolla bara på hur barbarens skribenter ser ut
IFKare är lågutbildade och allmänt efterblivna
IFKare är svaga individer utan en egen åsikt, i och med detta lyckas det ofta dåligt i det vanliga livet, och följer strömmen.
De flesta ifkare skulle få full pott på ett White Trash test, själva benämningen WT borde istället ändras till "blåvit"


Nog om detta.

Tänk er själva att vakna upp i eran Hästenssäng i en vacker våning i centrala Göteborg ta på er Sidenpyjamasen, lyfta på direkttelefonen som går till hushållerskan "En latte och en scones".
Sedan gå ner för en cykeltur runt stan, för att se hur mycket som Blåvitt hunnit pesta nera stan. Detta gjorde jag precis som alla andra dagar, förutom att just nu hade pesten spridit sig lite mer än vanligt.

Det är IFK:s  tunge målvakt Bengan.
Det hela inträffade igår när jag är ute och cyklar med min nya Rex Promenad. Jag var ute och fincyklade en fin tisdagsmorgon ni vet som man gjorde förr i tiden.
Jag lyssnar på min iPod via mina Bang & Olufsen hörlurar, mina Ray Bans är på för att ta bort den underbara höstsolen från ögat och Diorskorna var påsnörade för att bemöta den upphettade asfallten.
Jag cyklade i lagom fart och njöt i fulla drag. Längre fram på cykelbanan ser jag att en man på en häftig mountainbike kommer mot mig i en hisnande fart.
Mannen cyklar aggresivt och vet vart han skall, han skall framåt!
10 meter ifrån varandra saktar han ner och vi får omedelbar ögonkontakt, en ömsesidig beskådan och beundran av varandras cyklar sker, sedan snabb ögonkontakt och vips var ögonblicket försvunnet.
När jag kommer en bit upptäcker jag till min stora förvåning att mannen jag nyss hade en cykelflört med var ingen mindre än Bengt Andersson.
Jag grämer mig lite över att jag inte kom på vem min kamrat var innan så att jag kanske kunde cyklat efter honom (som om jag inte skulle kunna hålla det tempot) och bjudit honom på en Vanilla Nut Latte på Espresso House, för att sedan säga åt honom vilket äckel han var och hälla min latte över honom.

Nästa söndag skall jag hålla mig pigg och kry jag skall t.o.m stanna hemma kvällen innan för att hålla mig fräsch. Jag skall våga fråga Bengan och han vill följa med mig, på en tur innan TFF matchen.
Vi skall dricka latte vi skall prata om cyklar, fotboll, Göteborg som stad, Hiv, film och 1800tals litteratur. Om allt mellan himmel och jord vi skall skratta och vi skall ha det helt underbart Bengan och jag!  Men sedan skall jag helt plötsligt sätta in nådastöten. Jag skall bjuda in honom till min 5,a på i centrala GBG. Där skall jag ösa i han en massa nyköpen wiskey, för att sedan ringa min gamla bögkompis och låta denne ge Bengan ett och annat, jag är säker på att han till och med kommer tycka att det är skönt, han kommer vara så besatt efter all wiksey och annan lyx i min lägenhet att han inte kommer se någon skillnad på min vän Klaes och horan han brukar knulla innan matcherna i sin ynkliga 2,a.

 
Nästa Söndag here i come!

image11
Ska se till att raka snubben också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0