This is why I go the alternative way


Ingen i Göteborgs öfvre värld vet inte vem jag är.

Jag har gått på Sam och andra privatskolar sedan jag blev mobbad som 8 åring i en kommunalskola. Jag hade för fina kläder helt enkelt, gillade inte att bygga kojor. Jo jag gillade det iofs, trots att jag kommer ifrån en rik släkt så har jag aldrig levt ett slösaktigt liv.


Jag har njutit, fisigt högt och dricker öl tillskillnad ifrån många av mina öfverklass vänner.

Egentligen är jag en ultrabrat, eller ja ingen kallar mig väl för brat iaf om man känner mig. Inte fan vill jag kalla mig det själv heller. Jag hatar folk som är med i MUF bara för sakens skull och ja alla fester etc som kommer med den skiten. Det är sånt som får mig att överväga att rösta på FI, vänsterpartiet eller framförallt Sossarna som vettigt folk. För så är det faktiskt, alla låtsas brats i fula Gucci brallor och Prada solglasögon, eller Ray Ban way farer som kom i våras och som vissa fortfarande glider runt i, de får mig att spy upp min innersta analsaft.


Jag hatar folk ifrån Särö, Kullavik, Askim etc som säger saker så som " du ja köpte ett par Ray Bans nyss, jävligt snygga, rätt moderna har jag hört. Fan va shysta de är!"
Jag vill slita ut deras stämband, jag vill se dem krypa under mig. De är så duma att de inte fattar hur idiotiska de är och att varenda emo, alternativ, random fashionist, casual lifestylare, och allt vad de finns är så mycket bättre och rikare på allt i livet än vad dem är.


Jag är rikemansungen som ofta undviker de fina ställena i STHM när jag är där för att istället besöka Indieklubbar och billiga sunkiga hak på Söder. Där möter jag iaf äkta folk, som vågar prata om hur jävla dåligt de mår, istället för vilken skumpa som är godast och vilka schööna sommar ställen de han med att besöka i somras, för att inte tala om alla grymma skidsemestrar i alperna under ungdomen.


Jag har en sann historia, uppvuxen i Örgryte. I en villa, med hela min familj, en far chef på ett företag som äger skitföretaget som jag själv arbetar på nu. Jag har en mamma som är doktor, båda är otroligt snygga och smarta, främst min mor, min far fick henne mest för att han var rik. Rätt tragiskt, nu super han mest whisky hela dagarna. Lider naturligtvis lika mycket som jag nu när Blåvitt vunnit guld.


Ja min farfar var den förste Öisaren i släkten, tog med min far som liten pojk och senare även mig. Betyder en del för mig men jag har bestämt mig för att trappa ner.


Istället skall jag satsa på karriären, flickor, den rätta stilen och att hitta ett schyst hak i London. Det är det som jag sparar till nu. Min farsa skulle kunna fixa det lätt, men jag chillar på att pressa honom.

image54
Alternativt


Kommentarer
Postat av: dissapera

Skummaste bloggen jag någonsin läst, och jag är kär. vad handlar den om? ja dina sjuk,a tankar och ditt sjuka liv. as ballt!

2007-11-04 @ 22:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0