The night then Doria Follisma ones died

Klockan är åtta. Jag slår till min mobil som tjuter högt. Den slutar inte tjuta, slänger den med kraft i väggen. Det blir tyst, fan skall skaffa klockradio istället. Slippa höra det där hemska ljudet.

Hushållerskan är här idag. Skönt, hon kommer med tee på sängen. Måste ha det innan jag går upp. Jag tänder en cigg, ber Nadja sätta på tvn. Nyhetsmorgon på tv 4. Avnjuter ciggen och teeten. Klär på mig, en vit skjorta, en svart slips. Går genom mitt rum till garderoben. Trycker på en knapp på väggen, det knastrar till, speglarna skjuts åt sidan. Ett rum fullt med kavajer längs väggarna, skor på en hylla och slipsar i ett hörn. I ett annat en massa jackor, rockar och skinnpajer, i en hög ligger tio par jeans. Funderar några minuter om jag skall se lite "jag vaknade sent pappa ringde och väckte mig fick dra på mig första bästa par jeans och ta med mig kaffet på spårvagnen, du vet jag la mig 4 igår var ute och halsade vodka med några killar som lever på sina föräldrar"

Eller om jag skall se ut " jag satt uppe till 10 igår och fixade en deal med en man vid namn Douglas, ett helt eget penningtvättsystem på Isle of Man, gick ut och sprang sedan. Hade gott om tid och var pigg som fan i morse, avnjöt några stekta ägg 5 kaffekoppar samt en grappa"


Jag bestämde mig för det andra alternativet. Tog på mig en alldeles egen uppsydd Dior kostym tillsammans med den svarta slipsen. Till det ett par lackerade Para skor, höga, kallas typ Hi tops av dem som tror dem är nått.

image72


Kommentarer
Postat av: Ken

Nadja är en hora eller slav fattar inte? Tack för en bra blogg.

2007-11-26 @ 21:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0