Should know who I am by now

Nu skall jag ta taxi hem och känna mig vuxen i kavaj och läderportfölj, jag skall röka cigg inomhus och dricka massor med kaffe, detta är ungefär som att ta ens stor Carlsberg på Arlanda, man kan inte känna sig mer vuxen, på ett kanske rätt dåligt sätt.
Jag menar vad fan är det för svennepappor som blir fulla på öl på Arlanda, inte jag. Jag bara står där och sipprar på skummet och ser på alla stressade jävlar som drar förbi, jag är alltid stressad.
Men inte fan syns det på mig, jag ser alltid ut att må som en prins. Inte gör jag det, även om jag ibland iaf borde. Jag får tjejer, jag har ett bra jobb för att vara 21, jag har vänner, jag har kläder, jag har fester, jag har en framtid med pappas pengar som jag just nu dock inte vill utnyttja.
 Det finns två slags överklass ungar. De som lever på föräldrarna och inte gör ett skit, får dåliga betyg och festar bort vardagen, så finns det dem som vill bekräfta sig själva genom att vara bäst i skolan, och bäst på allt, helst inte leva på föräldrarna. Jag är någonstans mitt emellan, eller nej jag är inget alls i närheten av det. Jag är helt jävla sjukt olik alla andra överklasbarn


Fan vad jag hatar spårvagnar, de ger mig rysningar. Det kryllar av lågt stående människor, jag förtjänar något bättre, klarar inte av fjortisar som pratar om hur hektiskt de har det och att de är upptagen hela veckan. Sitter någon och skryter där bak med allmänackan uppe;

-"och sen var jag ba tvungen att träffa risa, och sen va han as full, råpackad, så ball, och ja är sååå stressad"

Vill bara resa mig upp, gå fram mot horan och se henne i ögonen, helst borde jag kunna hennes namn, säga nått i stil med;

"Snälla Therese kan du vara tyst jag vill inte höra om hur upptagen du varit på lovet, iaf kan du prata lägre?!"

Fan borde vara packad så kunde jag gjort det, nu är jag för trött för att kunna ge ett tillräckligt självsäkert intryck

Framförallt hatar jag nu när alla förotkids inte betalar resan, inte för att jag brukar göra det, men nu har det gått så långt att Västtrafik skall skicka in 30 white trash och black trash people som skall ta på mig och se mig i ögonen och inte tror på att jag har betalt. Nu gör jag det såklart, men när det kommer fram en vakt och skall se på mitt fritidskort, tar jag en halvtimma på mig att ta fram det. Så att han nästan tror att jag inte har nått kort, jag leker med honom/henne. Förnedrar honom. Så tar jag upp mitt kort, och ler så där falskt att de märker det mot dem, säger ofta något i stil med;

"fan ni borde köpa sådana där uniformer ifrån Thailand istället, för Estland, de syr upp dem bättre framförallt kring höftpartiet, jag lovar ni tjänar på det också!"


Nu skall jag av. Hejdå.


image56
Höstbild som jag tog.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åhh vilken underbart fantastiskt fin bild! Det är väl dom sista löven nu... kram

2007-11-05 @ 19:17:08
URL: http://ohre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0