My place at nine

ÖIS inför 2008.


Idag kom det första positiva beskedet när det gäller ÖIS sedan vi vann mot Mjällby med 3-1 och Clarholm gjorde två mål. Tommy Von Brömssen är klar för sällskapet!

Enligt uppgifter skall han vara en av VF:s bästa spelare på länge och en riktigt säker back bjässe. Ja det luktar succé värmning så länge ÖIS kan vårda denna ädelsten. Underbart att han har skrivit på för så länge som till 2010 dessutom!


Nu återstår lite upprensningar i truppen för att vi skall nå allsvenskan nästa säsong. Först måste Janne Carlsson lämna klubben, och ersättas med ja det behöver inte vara någon stjärna, jag ser gärna att vi går GAIS väg och tar en ambitiös Haglund typ. Janne Carlsson är inte den ambitiösa typen och lever inte för sitt uppdrag fullt ut. Han håller inte måttet och borde återgå till att måla husväggar, tex kamratgården(röd och blå tack)


Sedan är det kanske dags för Källander att lägga skorna på hyllan. Jag kan inte säga att jag vill se honom göra det, han är den största spelaren i sällskapet i modern tid. En spelare värd skyhög respekt. En kille som har kämpat för rödblått i över tio år och dessutom kommit tillbaka efter en proffssejour. Det vore tråkigt att se honom lägga ner när han egentligen är som sämst, tänk att istället se honom vara en av dem som tar upp klubben i allsvenskan. Men kommer det bli verklighet? Håller Källa måttet för att vara den som för upp oss och reser sällskapets trupper till en nivå värdig Friberg?

Jag är tveksam. Kanske borde han istället få huvudansvaret som tränare? Mja Källa känns för mesig, för otaktisk, jag tror inte han är en tränar typ. Skall han vara kvar i klubben, vilket jag naturligtvis vill och det inte handlar om att vara kvar som spelare borde han få jobba med att tex locka sponsorer till klubben ala Ölme i Blåvitt.

Helst ser jag honom som våran frälsare, våran fader som leder de rödblå styrkorna upp till gamla glansdagar, men är han verkligen stark nog för det?


Dick bör få ett år till, han är fortfarande så pass viktig på planen för vår klubb, att han bör stå och med tanke på våra andra målvakter är Dick given, en spelare som snart är i klass med Källa och nästintill en legend. Jag vill se Dick som mannen som tar upp ÖIS, iaf som en av dem.


Jag vill ha tillbaka Yobe, jag såg potential i denna pojke. Jag vill se han växa till en man, med en mentor värdig sällskapet. Jag vill se Carlos som den nye nummer tio i klubben, han skulle inför debuten ha ett tillslag bättre en självaste Afonso Alves, det vill jag se, för visst har möjlighet att bli kallad lirare.


Vi måste behålla Ken Fagerberg, det måste vi! Och det går. Så länge klubben sätter upp ett stort mål inför nästa säsong.


VI skall tillbaka!

Vi måste tillbaka, bara att få behålla Ken Fagerberg är anledning nog, visst vi kan gå några miljoner back, sen är vi tillbaka. Då kan vi sälja Ken och gå plus igen. Allsvenskan är ett måste, framförallt med den nya arenan och den hype som lär komma som vi inte har råd att komma utanför.


Vi skall tillbaka med:

En ny tränare

Ken Fagerberg

En riktigt bra defensiv mittfältare, en stark vinnartyp, en ung Källa, jag ser gärna en tuff och hård islänning i laget.

Jag ser gärna att vi utöver Tommy värvar, ännu en back, en mittfältare och kanske ännu en anfallare, isf får han gärna vara ifrån Brasilien.

Vi bör göra oss av med, Jukka Sasou, Strömberg, Källa(ja vi får se), Dahlin tycker faktiskt inte han håller måttet, han har stannat i utveckling och verkar inte bli bättre snarare sämre.

Sedan kan Holmberg sticka om han inte blir frisk snart.


Vi supportrar skall satsa stenhårt inför nästa säsong, detta bla genom att få ÖIS att synas och höras. Och framförallt se till att bli medlem i Örgryte.


VI SKALL TILLBAKA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0