I´m not in for the drunk as hell style, not to night though

Kanske borde jag följa upp föregående inlägg före det senaste? Hur gick det på den där festen i Lördags?

Jag kom sent efter att ha missat min buss ut till Kullavik där festen skulle hållas vid tjejen som heter Saras herrgård(som bara används vid stora tillställningar)

Som sagt jag missade den där blåa expressen som tar en ifrån göteborg till stadens finare förorter. Så jag bestämde mig för att ta spårvagnen till Fröluna torg och därifrån försöka lifta yt till viken.

Efter 5 mins liftande stannar en småbarns pappa och jag tar plats bak i bilen eftersom där fram sitter en liten tös. Pappan sätter på pippilångstöms och Emil musik, och jag leer och minns min barndom.

Pappan skall inte längre än till Askim(innan Kullavik) så jag tvingas stiga av där. Ännu en gång utlämnad en hel mil ifrån min rätta plats går jag in på närmaste pub och tar en öl. Två stora typiskt ensamma pubbesökare för en diskussion om hur synd det är att julen blivit som kommersiell och att kristendomen tappar greppet om det svenska folket. Jag ger upp och tar nästa buss.


Anleder två timmar försent och kommer på att jag har glömt köpa present till damen. Går in i närmaste ICA affär och köper den dyraste chokladen som finns. Sämsta presenten ever, jag vet ju lixom redan innan att tjejens sämsta present kommer vara en Dior Parfym för 700 kr, så kommer jag med en choklad ask för 80 kr..

Det visar sig när jag kommit in att hon dessutom är gluten allergiker. Fan vad pinsamt, hon kan inte ens äta soin choklad. Känner inte så många på festen, och sätter mig i ett hörn med Karl samtidigt som jag snabbt halsar fördrinken. Sitter där i tre min. Sen klara rjag det inte mer, jag går ut och tar nästa buss hem. Ringer över Doria och vi kollar på Chelsea-Arsenal på repris resten utav kvällen.  

image84


Kommentarer
Postat av: Brunettrobban

Är hon inte glutenallergiker?

2007-12-26 @ 00:06:09
URL: http://www.brunettrobban.se/
Postat av: crew

vem fan bryr sig vad horan är.. skit ner dig!

2007-12-26 @ 20:40:45
Postat av: Brunettrobban

Crew - lek inte tung med mitt folk, va!

2007-12-27 @ 22:11:40
URL: http://www.brunettrobban.se/
Postat av: Anonym

tss jag är tyngre än dig, eller helt klart i din klass. robban det var längesen nu kom ner en sväng vafan!

2008-01-03 @ 21:33:12
Postat av: Helena

Har du dött? inga uppdateringar på veckor!

2008-02-10 @ 18:27:34
URL: http://asleeponatrain.blogg.se
Postat av: Anonym

jag är nästintill död.-.

2008-02-26 @ 19:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0